صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
Back to top

تغییر در گزارش نمرات آزمون دولینگو از جولای ۲۰۲۴

آزمون انگلیسی دولینگو در آخرین به‌روزرسانی‌ها از تغییر در نحوه گزارش ریزنمرات (Subscores) اطلاع داده است. این تغییرات شامل ارائه نمرات جداگانه برای مهارت‌های گفتار، نوشتار، خواندن و شنیدن و همچنین نمرات ترکیبی برای توانایی خواندن و نوشتن، درک مطلب، تولید است.
نمرات ترکیبی به طور دقیق‌تر نمایانگر نحوه استفاده عملی از زبان در محیط‌های مختلف از جمله محیط‌های آکادمیک هستند.

در این آپدیت برای هر چهار مهارت اصلی یعنی صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن نمره‌ جداگانه‌ای ارائه می‌شود. این نمره به آزمون‌دهنده کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را در هر کدام از مهارت‌ها شناسایی کند.
نمره کلی آزمون‌دهنده میانگینی از این چهار نمره جداگانه است و از ۵ حساب می‌شود. 

ریزنمرات ترکیبی از میانگین ریزنمرات جداگانه تشکیل شده‌اند. برای مثال، نمره سواد یا توانایی خواندن و نوشتن از میانگین ریزنمرات مهارت خواندن و نوشتن محاسبه می‌شود. این نمرات به دانشگاه‌ها و موسسات کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به مهارت‌های زبان انگلیسی داوطلبان داشته باشند و تصمیمات بهتری در مورد پذیرش آنها بگیرند. همچنین، این نمرات به داوطلبان کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسند و برای بهبود آنها تلاش کنند.

لازم به ذکر است که نمرات ترکیبی قبل از جولای ۲۰۲۴ با نمرات جدید قابل مقایسه نیستند و تبدیل نمی‌شوند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه نمرات در سایت دولینگو مراجعه کنید.